Tudomány

Okos regisztrációval tartaná meg hűtlen felhasználóit a Twitter

Az elmúlt negyedéves adatok alapján a Twitter 250 millió dolláros árbevétel mellett nullszaldós volt, és 255 millió havonta aktív felhasználóval rendelkezik. A szolgáltatás legnagyobb problémája a felhasználók passzívitása és az elvándorlás.

Egy új felmérés szerint a Twitter felhasználóinak 44 százaléka nem írt soha egyetlen tweetet sem. Ennek az az oka, hogy bár nagyon sokan regisztrálnak a megkerülhetetlen szolgáltatásba, nem tudnak bevonódni, ott ragadni, így csupán szunnyadó felhasználók maradnak.

A Twitter most új regisztrációs folyamattal kísérletezik, aminek az a lényege, hogy már a csatlakozás pillanatában megpróbálják minél teljesebbre és érdekesebbre szabni az új tag twitteres környezetét, kapcsolatait. Azt remélik, hogy ha folyamatosan érdekes híreket kap az újonnan regisztráló,  elkötelezettebb és aktív felhasználó lesz.

Egyrészt kísérleteznek egy olyan androidos regisztrációval, ami a felhasználó Google Accountjának adataiból kikeresi a Twitteren jelenlevő ismerősöket, majd egyetlen gombnyomással be lehet követni őket. Ezt természetesen a webes felületen is működik, csak ott egy lépéssel több kell ahhoz, hogy a Google fiókot elérhetővé tegyük a Twitter számára. A rendszer nem ajánl fel minden kontaktot követésre, hanem megpróbálja kiválogatni azokat, akikkel szorosabb kapcsolatban vagyunk.

A barátok felvétele után az új folyamat témaköröket ajánl fel, amiket kiválasztva megmutatja az abban a témakörben legnépszerűbb emberek utolsó tweetjeit, így azokat is egyszerűen vehetjük fel a követettek közé.

Az egész újításnak az a célja, hogy a frissen regisztráltak ne tanácstalanul álljanak üres hírfolyamuk előtt, hanem hogy azonnal egy informatív, érdekes oldalon találják magukat, így a cég reményei szerint csökkenthető a lemorzsolódás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik