Az új funkciók bevezetése a Dropbox új, Chapter 2-nek nevezett stratégiájába illeszkedik. Az eddig elsősorban felhőtárhely-szolgáltatóként működő vállalat bővíti az alapszolgáltatáshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások és funkciók körét, hogy így erősítse jelenlétét és bővítse a portfoliót. A cég elve az, hogy mindenki tulajdonosa a saját adatainak – ezt szinkronizálja bármelyik eszközünkre a Dropbox – és ezekhez az adatokhoz próbál meg többféle alkalmazást készíteni.
Carousel nevű fotószolgáltatás ugyan nem rejtegetett meglepő és váratlan dolgokat, azt kijelenthetjük, hogy a kezefelőfelülete letisztult és felhasználóbarát. Nem egetrengető újdonság, hogy időrendbe és életesemény szerint csoportosítja a felhőben a képeket (egyfajta timelineként ábrázolva a mappákat) ami viszont érdekessé teszi, hogy az appban csetelni is lehet, és ezen a felületen tudod megosztani a barátaiddal az egyes albumokat is. Ez azért előnyös, mert ha egy szülinapon öten fotóznak, nagyon macerás összegyűjtögetni mindenkitől a képeket. A Carousel segítségével, egy mappába tölthetjük fel az összes képet, így kényelmes, szinte nulla energiaráfordítással lehet a birtokunkban az összes kép. Mostantól tehát nem kell hat helyről érkező zipplet fájlokat nyitogatnunk, ha össze szeretnénk gyűjteni minden képet. Androidra és iPhone-ra is letölthető.
A Mailbox eddig csak az iPhone-osok kiváltásága volt, most azonban már Androidra is elérhetővé vált. A mailszolgáltatást kifejlesztő céget a Dropbox nagyjából másfél éve vásárolta meg, ami akkor azzal tűnt ki a tömegből, hogy egy alternatív, leegyszerűsített kezelőfelületet ajánlottak a felhasználóknak. Ez igazából nem jelentet mást, minthogy az eredeti Gmail appunkat turbózhatjuk fel egy-két szép felhasználóbarát dizájnelemmel. Androidosok innen tölthetik le. Akinek még nem próbálta az iPhone-osok közül, az innen szedheti le.