Az együléses Solar Impulse 2 az elődjénél jobb tápegységgel rendelkezik a szárnyait borító 7200 napelem által felvett napenergia tárolásához, könnyebb anyagból készült, és szárnyainak fesztávolsága is nyolc méterrel nagyobb. Nem mellékes, hogy az ülés is sokkal kényelmesebb, hiszen a pilótának egyhuzamban több napot és éjszakát kell eltöltenie benne az óceánok átrepülése közben.
Öt nap, öt éjszaka repülés
Bertrand Piccard és André Borschberg svájci pilóták 2015-ben tervezik körberepülni a Földet a napelemes repülőgép feljavított típusával. Már az első prototípus, a Solar Impulse is, amely öt éve szállt fel először, 2010-ben egy nonstop 26 órás repüléssel bebizonyította, hogy a nappal felvett napenergiával lehetséges végigrepülni az éjszakát, eljutni egyik kontinensről a másikra és keresztülrepülni az észak-amerikai kontinensen.
A két pilóta azt tervezi, hogy 20 repülési nap alatt, több szakaszra bontva, akár több hónap alatt repülik körbe a világot, bizonyítandó a megújuló energiaforrások életképességét. Az új repülőgépmodellnek képesnek kell lennie több mint 120 órán – öt napon és öt éjszakán – át egyhuzamban repülni, mert alacsony sebessége miatt ennyire időre van szüksége az Atlanti- és a Csendes-óceán légterének átszeléséhez.
Az egész világ nagy napja
A Svájcban, a payerne-i légitámaszponton szerdán bemutatott új napelemes repülőgép szárnyai 72 méteresek, szélesebbek még egy Boeing 747-es légibuszéinál is, miközben 2,3 tonnás súlya csak 150-ede ez utóbbiénak, nagyjából egy nagyobb autóénak felel meg.
A napelemes világkörüli utazás projektjét mintegy nyolc cég, illetve intézmény támogatja, köztük a szerdai eseményen személyesen is jelen lévő II. Albert monacói herceg alapítványa.
Ulie Maurer svájci védelmi miniszter “az egész világ nagy napjának” nevezte a világkörüli útra alkalmas napelemes repülőgép bemutatását, és dicsérte “a találékony, modern, dinamikus… és egy kissé őrült Svájcot”.