Tudomány

Végre jönnek a hibrid Audik?

Technikai offenzívát indít az Audi, aminek gerincét a hibrid technológiák, és a fogyasztáscsökkentő megoldások adják majd.

A legbonyolultabb és legérdekesebb az általuk fejlesztett hibrid hajtásrendszer. Első ránézésre semmi szokatlant nem tartalmaz, de közelebbről már igencsak különleges, a megszokottól eltérő megoldással próbálkoznak a németek.

Az összkerékhajtású típusoknál ezen túl nem lesz mechanikus kapcsolat, a hátsó tengely kerekeit csak az elektromos motor hajtja majd, hasonlóan a Peugeot-Citroen kettős által már piacra dobott modellek esetén.

Ez a rendszer megkönnyíti az elektromosság lassításkor történő visszatermelését, és növeli az autó stabilitását, mivel a beépített szenzorok mindig érzékelik, hogy milyen felületen haladnak át a kerekek, és ennek megfelelően osztják el a motorokból érkező erőt.

Tulajdonképpen ez a rendszer nem lesz más, mint az Audi R8 e-tron méregdrága elektromos sportautó számára kifejlesztett rendszer hátsó tengelyért felelős része.

A második egyedi szabadalom sem spanyol viasz, de ilyen formában még nem került gyártásba. A felnik komoly légellenállást generálnak, ezért a fogyasztáscsökkentés érdekében az Audi aktív, számítógép által irányított lamellákkal felszerelt kereket tervezett.

Ezek bezáródnak, ha növekszik a sebesség, és kinyílnak, ha a fékek hűtésére van szükség. Őszintén szólva kétséges, hogy hatalmas haszna lenne a megoldásnak, de azt be kell ismerni, hogy őrült jól mutat, és fokozza a márka technológiai elsőrendűségét sugárzó képet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik