Tudomány

Gyártani fogják a Vasember Audiját?

Tavaly még minden hír arról szólt, hogy a német gyártó őrölt erős, és hihetetlen drága elektromos sportautója a gazdagok vágyálma marad csupán, és nem kerül gyártásba. Most mégis úgy tűnik, hogy fordul a kocka, és lesz Audi R8 e-tron.

Az elképesztő száguldásra képes, futurisztikus típust sokan a filmvászonról ismerhetik, a tavalyi év egyik legnagyobb kasszasikerében, a Vasember 3. című moziban egy ilyen, elektromos Audi R8 e-tron több alkalommal feltűnt a főszereplő Tony Stark autójaként.

De az R8 e-tron nem csak filmes kellék, az első, gyártásra kész prototípusok egyikét a Vezess.hu munkatársa Berlinben tesztelhette: „Az autó 4,2 másodperc alatt lódul százra, de a legmegdöbbentőbb az első pár tucat méter. Az azonnal jelentkező nyomaték szinte szürreális módon lövi előre az Audit, a katapultszerű gyorsulás simán beférne vidámparki mutatványnak.

Váltások nélkül egyenletesen gyorsulunk, maximum 200 km/óráig. Méltatlan végsebesség egy szupersportautóhoz, de a német autópályán padlógázon így is elég 20-30 perc a teljes lemerülésig, ezért nem nehéz elképzelni mennyi időbe telne mindez 250-nel.

Ennek ellenére korántsem unalmas jelenség az e-tron. Egy kanyargós mellékúton pont elég lehet a 210 kilométeres hatótáv, hogy halálra rémisszük utasunkat. Az erőleadás túlmutat a benzines motorok képességein, kikapcsolt ESP-vel embert próbáló feladat a brutális nyomatékot megzabolázni. Szerencsére a kocasofőrök barátja, a menetstabilizáló sportmódja enged némi csúszást, de időben korrigál helyettünk, megelőzve az árokjárást.


Rendkívüli móka minden pedálérintésre élvezni a brutális erőt, csak a hangorkán hiányzik. Aagresszív hörgés, érces trombitálás helyett csak a Combino villamos akusztikáját élvezhetjük. Igaz a hatásra 60 km/óra alatt rájátszik egy mesterséges rendszer, sci-fi filmekbe illő surrogást kölcsönözve az autónak.”

Az élménybeszámoló alapján nem csoda, hogy a technikai újdonságok iránt fogékony milliárdosok csalódottan fogadták a hírt, miszerint nem kerül gyártásba a villannyal hajtott sportgép a rövid hatótáv, és a problémás akkumulátor beszerzés miatt.

Nos, ők most felhagyhatnak a szomorkodással, mert az Audi technikai igazgatója, Ulrich Hackenberg megerősítette, nagyon közel állnak a típus gyártásához. Ez annak köszönhető, hogy a projekt befagyasztása helyett a fejlesztés mellett döntöttek a németek. Az újratervezett akkumulátorok nagyobb kapacitással rendelkeznek, és dupla hatótávot biztosítanak majd a pár szerencsés tulajdonosnak, akik képesek lesznek megfizetni ezt a különlegességet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik