A Közlekedési Múzeum pénteki tájékoztatása szerint a szerdán megnyíló kiállításon látható lesz a mintegy 60 éves első Ikarus troli a pótkocsival, az első prototípus, amely egy 260-as Ikarusból átalakított jármű. A trolik jövő vasárnapig lesznek a múzeum városligeti épülete előtt.
A BKV szombaton és vasárnap az első trolibusz útvonalán, a Vörösvári út és az Óbudai temető között, ünnepi járatot indít, amelyet – mivel a felsővezetékeket azóta elbontották – egy MAN NGE trolival teljesítenek önjáró üzemmódban. Emellett szombaton egy 8 járműből álló ünnepi trolibuszkonvoj is közlekedik, ami utasokat nem szállít, de az érdeklődők számára fotózási lehetőséget biztosítanak. A menetben az Ikarus és a MAN trolikon kívül egy ZIU-9-es is lesz, ezt a típust alig egy éve vonta ki a BKV a flottájából.
Az első trolibusz 1933-ban jelent meg Budapesten, amelyet december 16-án kísérleti jelleggel kezdett üzemeltetni a BSzKRt. A 2,7 kilométeres pályát az óbudai villamos meghosszabbítása helyett építették ki a Vörösvári úttól az óbudai temetőig. A vonalat 1944. szeptember 21-én szüntették meg, miután Budapest ostromában a felsővezetékek és a vezetéktartó oszlopok nagy része megsemmisült, a nagy anyaghiány miatt pedig a helyreállítás nem jöhetett szóba.