A kereskedelmi repülők az elmúlt években csak nőttek – egyrészt több utas fér el a fedélzeten, másrészt a fesztávolság is egyre nagyobb. Ez utóbbi azért jelent problémát, mert a repterek nem változtak ezzel párhuzamosan: egy átlagos reptér kapui 65 méternél többet nem képesek befogadni.
A Boeing következő modellje, a 777x ezzel szemben 71,1 méter széles. A kézenfekvő akadályt leküzdendő a szárnyak végei leszállás után felhajthatóak, amivel a gép 64,8 méteresre fogy.
A hosszú szárnyakra egyébként energiatakarékossági okokból van szükség: a hosszal párhuzamosan a végeken keletkező légellenállás is csökken. A hatékonyságot pedig csak tovább növeli a General Electric által gyártott hajtóműpár, amely a keresztségben a GE9X nevet kapta.
(Forrás: AFP)
A 350, illetve 400 férőhelyes darabja 349,8, illetve 377,2 millió dollárba kerül, s bár a legelső darabra még hét évet kell várni, három közel-keleti légitársaság már most berendelt majdnem háromszázat.