Tudomány

Zöldebb lett az autóipar?

November 7-9. között a Hungexpón rendezték meg a hazai autóipar ünnepét, az Automotive Hungary-t. Mi is ott voltunk, zöld dolgokat kerestünk!

November 7-9. között a Hungexpón rendezték meg a hazai autóipar ünnepét, az Automotive Hungary-t. A megnyitón Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára mondott köszöntőt, majd Ganczer Gábor, a HUNGEXPO Zrt. vezérigazgatója nyitotta meg az expót. A megnyitó után a „Magyarország a térség járműipari központja” konferencián beszédet mond a négy magyarországi OEM – az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki vezetője.

A Zöldblog célja a rendezvényen résztvevő több mint 200 cég között megtalálni azokat, akik hajlandóak áldozni környezetvédelemre, megújuló energiákat alkalmaznak és az újrahasznosításra is elegendő figyelmet fordítanak. Meghallgattunk több előadást, megnéztük a gyönyörű veterán autókat és szupermodern járgányokat, több standnál érdeklődtünk, milyen technológiai újdonságokkal érkeztek.

Nem ért meglepetésként, amikor több előadó is fosszilis energiák mellett tette le a voksát. A kitermelt olaj mennyisége az előrejelzések szerint 2025-ig növekedni fog, a gyártóknak pedig kötelezettségeik vannak az olajtulajdonosok felé, ha azok támogatásától nem akarnak elesni. Elvétve azért találtunk zöld dolgokat, érdekességeket, jöjjön most ezek közül néhány, a teljesség igénye nélkül.

A városi közlekedést forradalmasítaná a Daimler, akik a car2go szolgáltatással Smart fortwo kisautókat kínálnának rövid, 5-15km-es távra a lakosságnak. A Nyugat-Európában és Észak-Amerikában jól működő rendszerrel akár már jövőre találkozhatunk Budapesten. A kedvező díjszabás tartalmazza az üzemanyag és karbantartás árát is, okos telefon applikáció segítségével könnyen módosíthatjuk a bérlési időt, ha tovább szükségünk van az autóra.

Evopro tervezői gyerekként biztosan sokat legóztak, hiszen külön modulokból álló, összeragasztható busz-prototípust mutattak be. Érdekesség, hogy a ragasztó szakítószilárdsága olyan nagy, hogy sokszorosan meghaladja a karosszériáét. Jelentős súlycsökkenést értek el új anyagok és rétegelt lemezek használatával, emiatt jóval kevesebb terhelést kap a főtengely. A gyártási költségek összességében kedvezőnek mondhatók, jelenleg is folynak a tárgyalások. Ha sikerül megállapodást kötniük a BKK-val, reméljük a négyféle választható hajtás közül a hibrid és elektromos lesz a befutó.

Clip-Lok SimPak olyan dobozokat gyárt, melyek könnyűek, bírják a strapát, kímélik a környezetet, helytakarékosak, méretüknek és kialakításuknak köszönhetően egyszerűen alakíthatók át a megfelelő áru szállításához. A céget 1982-ben, Kanadában alapították, ma négy kontinensen bonyolítanak főként nemzetközi forgalmat. Eleinte a légforgalom és a fegyveres erők vették igénybe a szolgáltatást, ma már autóalkatrészek, dohánytermékek, high-tech cuccok szállításával is foglalkoznak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik