Képzeljen el egy szép, új világot, melyben egy elektromos meghajtású, megfizethető családi járgány mindössze egy feltöltéssel eljut olyan távolságokra mint a New York City – Washington D.C. táv (328 km. Ez egyelőre még csak fantázia, de talán már nem sokáig. A GE Globális Kutatóközpontja és a Lawrence Berkeley Nemzeti Laboratórium tudósai ugyanis olyan új típusú, vízbázisú „áramlásos” akkumulátor kifejlesztésén dolgoznak, amellyel az elektromos járművek nemcsak ekkora, hanem még ennél nagyobb távolságot is meg tudnak majd tenni.
A GE Globális Kutatóközpontjában a projektet vezető, a GE vezette és az amerikai Energiaügyi Minisztérium által finanszírozott Energy Frontier Kutatóközpont igazgatói posztját betöltő Grigorii Soloveichik szerint az akkumulátorok a jelenleg kapható gépjármű akkumulátoroknál 75%-kal olcsóbbak lehetnek, és a többszörösére növelhetik az elektromos járművek jelenlegi utazótávolságát. „Az Energiaügyi Minisztérium olyan akkumulátort akar látni, amellyel egy autó akár 386 kilométer távolságot is megtehet. Szerintem ezt a célt még túl is teljesíthetjük.”
A GE mérnökeinek elmondása szerint a lítium-ionos és más típusú akkumulátor-rendszerekkel ellentétben az új technológia alapját a szervetlen kemikáliák vízbázisú oldatai jelentik, amelyek azáltal, hogy egyszerre több elektront szállítanak, nagy energiasűrűséget képesek biztosítani. A rendszert „áramlásos” akkumulátornak hívják, mivel a kisülés és a feltöltődés az energiatároló tartályoktól különálló elektrokémiai cellákban történik, ami nagyobb biztonságot is eredményez. „Az áramlásos akkumulátorok elképzelésünk szerint mind a közlekedésben, mint a nagy volumenű energiatárolásban alkalmazhatóak lesznek. „Röviden szólva, az elektromos járművek esetében korszakalkotó technológiát képviselnek.”
A kutatás az Energiaügyi Minisztérium ARPA-E RANGE programja keretében zajlik, melynek célja az úttörő jellegű elektrokémiai energiatárolási technológiák kifejlesztése. A Globális Kutatóközpont és a Berkeley Laboratórium mérnökei azt tervezik, hogy a jövő év folyamán működőképes prototípust állítanak elő és „demonstrálják a koncepció megvalósíthatóságát”.
Összehasonlításképpen: a 2013-as Nissan Leaf EPA által minősített utazótávolsága 120 kilométer. (Az EPA az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala.) A Tesla Motors csúcskategóriás 2013-as Model S-e egy feltöltéssel 426 kilométert tud megtenni. Mindkét jármű lítium-ionos akkumulátorral működik.
A GE már régóta folytat kutatásokat az elektromos járművek területén. A cég már egy évszázaddal ezelőtt előrukkolt az első elektromosjármű-töltőkkel. A közelmúltban a GE mérnökei olyan fejlesztésekkel álltak elő, mint a mára már a cég környezetbarát (Ecomagination) termékportfoliójának részét képező elektromosjármű-töltőállomás, a WattStation, vagy a nátrium alapú Durathon akkumulátorok.