világűr (világűr, csillagok, föld)

Űrruhát kaptak a rovarok

A japán tudósok felfedezése az emberi asztronautáknak is jól jöhet.

A hihetetlen távolságokon kívül az egyik legnagyobb leküzdendő akadály az űrben maga az űr, a vákuum. Az emberek ugyanis – bolygónk legtöbb lakójához hasonlóan – nem viselik túl jól.

E probléma megoldásához kerültünk közelebb azoknak a japán tudósoknak köszönhetően, akik egy egészen apró, mégis vákuumrezisztens “űrruhát” szabtak egy muslica lárvájának. Nem kellett hozzá más, csak némi elektron.

A tudósok úgy találták, hogy egy kiadós “elektronfürdő” energiája az alig valamekkorka állat bőrének felszínén található molekulákat gyakorlatilag összeolvasztja. S bár az így kialakult védőréteg vastagsága csupán a méter 50-100 milliárdod része, ez éppen elég ahhoz, hogy a bent lévő gázokat és folyadékokat bent tartsa. Sőt, olyan erős, hogy kibírta a tudósok érintését is.

A felfedezésből persze nem lesz űrruha – legalábbis embereknek semmiképp -, azonban érdekes adalékul szolgálhat az űrutazás megvalósításán dolgozó tudósoknak.