Egy mateklecke, amely megváltoztatja az életünk

Amerikai kutatók szerint már hatévesen megjósolható, hogy valakire siker vagy kudarc vár későbbi életében – a különbség egyetlen mateklecke.

A Missouri Egyetem tanulmánya szerint ha az emberből elsősként hiányzik egy bizonyos matematikai készség, úgy nagy valószínűséggel alacsonyabb pontszámot fog elérni azon a teszten, amellyel (arrafelé) a foglalkoztathatóságot és az ezzel kapcsolatos bérezést próbálják belőni.

A kutatók által életfontosságúként leírt képesség azzal kapcsolatos, hogy egy gyermek képes-e egy számot egy mennyiség jelképeként felfogni; illetve képes-e szisztematikus összefüggéseket megérteni egyes számok között.

Amennyiben a hatéves rendelkezik ezzel a matematikai készséggel, úgy sokkal kisebb annak a valószínűsége, hogy serdülőkorára funkcionális számtani analfabétává válik, a készség hiánya pedig gyenge alapot jelent későbbi tanulmányai és élete szempontjából, ami a rosszabb munkaerő-piaci lehetőségek mellett például azt is eredményezi, hogy könnyebben át lehet majd verni a pénzügyek terén.

A kutatási eredmények ismeretében a tudósok abban reménykednek, hogy sikeresen bele tudnak nyúlni a következő generáció oktatásába, hogy minél több gyermekből válhasson értelmes ember, kitűnő munkaerő.