Az ember már annak is tud örülni, ha olyan üdítőt talál, amelyik egyáltalán látott már közelről igazi narancsot, de a kérdés ettől még adott: mi történik a gyümölcs szedése és a dobozolás között?
Nos, a Coca-Cola – itthon nem forgalmazott – Simply Orange nevű üdítőjének állandó ízéért egy titkos algoritmus felel, amely olyan masszív, hogy a Black Book (fekete könyv) fedőnevet viseli. Kitalálója Bob Cross, akinek a folyamatok átlátásával kapcsolatos géniuszát az is bizonyítja, hogy egy másik algoritmusa a Delta légitársaság hatékonyságát segíti.
Bob szerénytelenség nélkül állítja, hogy a Black Book „az egyik legösszetettebb alkalmazás az üzleti elemzések területén”. S annak fényében, hogy a végeredmény eléréséhez az algoritmusnak trillió (magyarul milliárdszor milliárd) darab döntést kell meghoznia, ez nem is tűnik nagyképűségnek.
A Black Book a gyártósori folyamathoz nemcsak a gyümölcs savasságát és édességét veszi figyelembe, hanem az adott termést befolyásoló időjárási viszonyokat is – sőt, annyira okos, hogy képes jelezni a termesztőknek, mikor lenne (a dobozolás szempontjából) a legjobb leszedni a narancsokat.