Több mázsás meteoritra bukkantak

A Kelet-Európában valaha talált legnagyobb meteoritot fedezték fel lengyel geológusok az észak-lengyelországi Poznan közelében, két méterrel a föld alatt.

A kutatók szerint a 300 kilós meteoritdarab 5000 éve csapódhatott be, és új információkkal szolgálhat a világegyetem keletkezéséről.

Anagy vastartalmú objektumra még szeptemberben bukkant két meteoritvadász geológus két méter mélyen a földben, elektromágneses anomáliák észlelésére szolgáló detektor segítségével – mondta el Andrzej Muszynski, a felfedezésről beszámoló tudós. A nyomokban nikkelt tartalmazó, kúpalakú vasmeteoritot a poznani Adam Mickiewicz Egyetemen tanulmányozzák.

A kráterekkel tarkított moraskói meteoritlelőhelyen már összesen 1500 kilogrammnyi meteoritot találtak, de ilyen nagy darabot még soha. Az új felfedezés nyomán a tudósok ki akarják szélesíteni a meteoritok utáni kutatást a térségben.

Ilyen lehet Magyarország 2050-re

Elsorvad a vidék, az élővilág kiüresedik, sok őshonos fajunk eltűnik, a tájat kevés, és azonos fajokból álló, egysíkú élőhelyek fogják uralni.