Van, amit tényleg zsigerből utálunk

Kaliforniai kutatóknak köszönhetjük annak bizonyítását, hogy a koriander ízét egyesek nem hóbortból, hanem genetikai okokból utálják.

Azt még egy korábbi, kanadai felmérésből tudjuk, hogy a fűszernövényt az európaiak 17, az ázsiaiak 21 és afrikaiak 14 százaléka tartja visszataszítónak, viszont a Közel-Keleten az embereknek csak három százaléka hasonlítja ízét a szappanéhoz. Éppen ezért a tudósok feltételezték, hogy ennek oka a DNS-ünkben keresendő.

Most amerikai kutatók 30 ezer ember genetikai vizsgálatát végezték el az előbbiek bizonyításához.

Eredményeik szerint a leglátványosabb különbség a szaglásunkat szabályozó gének csoportjában volt felfedezhető. A feltételezett “ludas” az OR6A2 jelzéssel becézett gén, amely az érintetteknél az átlagosnál érzékenyebbre állítja azt a receptort, amely a fűszernövény jellegzetes ízét adó aldehid vegyület érzékeléséért felelős. A felfedezés egyébként egészen biztosnak tűnik, mivel egy második vizsgálat is megerősítette az eredményeket.

S bár az ízlést természetesen nem csak a genetika befolyásolja, a koriander utálói immáron tudományos magyarázattal is szolgálhatnak.