A rák terjedését akadályozza egy molekula

tüdő (tüdő röntgen)

Életmentőnek bizonyulhat egy újonnan felfedezett protein, amely képes gátat szabni a rákos sejtek vándorlásának.

Bár a daganatos megbetegedések az emberiség egyik átkának mondhatóak, a modern orvostudomány a legtöbb esetben már képes felvenni a harcot ellenük – feltéve, hogy a rákos sejtek egyetlen szervre korlátozódnak. A problémák akkor kezdődnek, amikor terjedni kezdenek, hiszen eltávolításuk már-már lehetetlenné válik

Ezen segíthet a tudósok által “Flightless I”-re keresztelt protein, amely nevét (röpképtelen) a gyümölcslegyekre gyakorolt hatásáról kapta – az apró rovarokon kívül azonban képes a sejtek vándorlását is befolyásolni.

A kutatók egyike, Christopher McCulloch elmondása szerint a molekula új gyógyszerek kifejlesztését teheti lehetővé. “Abban reménykedünk, hogy a sejtmozgás szabályozását lehetővé tevő kezelésekkel a jelenleginél jobban kontrollálhatjuk a rákos sejtek terjedését a daganatos szervből a test egyéb részeibe.

Pontosan tudjuk, hogy milyen frusztráló olyan orvosi áttörésekről olvasni, melyeknek egyelőre nincs gyakorlati hasznuk, azonban nem szabad elfeledni, hogy a kulcsszó a mondatban az egyelőre. Minden, az orvostudományban jelenleg bevett módszer valamikor csak egy felfedezés volt – reméljük, ezt is mihamarabb átültetik a gyakorlatba.