Élhető bolygót talált a NASA

Élhető bolygót fedeztek fel a NASA tudósai. Az égitetst két és félszer akkora mint a Föld és valószínűleg 22 fok körüli hőmérséklet van rajta.

A NASA “bolygó-vadász” Kepler műholdja megerősítette egy az élet jelenlétére igencsak alkalmas bolygó létezését. A bolygó olyan távolságra van csillagától, ami elméletileg lehetővé teszi folyékony víz létezését a felszínen. Mellette még 1000 másik potenciális “élhető bolygó” jelölt létezéséről tett bejelentést szerdán a NASA.

A felfedezéssel 2326-ra nőtt az újonnan ismert bolygók száma, a Kepler 16 hónapos útja során szerzett adatai alapján. Ha ezek létezését sikerül mind bebizonyítani, akkor az megnégyszerezheti a jelenleg ismert bolygók (700) számát.

A most felfedezett bolygó, a Kepler22b egy a mi Napunkhoz nagyon hasonló csillag körül kering, kb. 600 fényévre tőlünk. A lépés egyre közelebb hozza a tudományt ahhoz, hogy a mienkéhez hasonló égitestet találjunk – állítják a programban részt vevő tudósok. A bolygó nagyjából két és félszer akkora, mint a Föld. A tudósok számításai szerint a felszínén 22 fok körüli lehet a hőmérséklet, ha az üvegházhatás a Földéhez hasonló rendszer szerint működik.