Hiperaktív galaxisokat találtak

Mindössze tízmillió évükbe telik, hogy megduplázzák csillagnépességüket.

A felvételeken összesen 69 törpegalaxist fedeztek fel, amelyek 9 milliárd fényévre találhatók, vagyis a 13,7 milliárd éves világegyetem korai időszakából származnak.

A most felfedezett törpegalaxisok, amelyek százszor kisebbek, mint a Tejútrendszerünk, valóságos csillaggyáraknak bizonyultak.

Mindössze tízmillió évükbe telik, hogy megduplázzák csillagnépességüket, míg a Tejútrendszer esetében ez ezerszer hosszabb időt vesz igénybe. A Hubble annak köszönhetően észlelte a galaxisokat, hogy a fiatal, forró csillagok felhevítették az őket körülvevő gázokat.

“Ezek váratlan eredmények, mivel legújabb tanulmányok sora arra a következtetésre jutott, hogy az ősi törpegalaxisokban igen lelassult a csillagképződés. Felül kell vizsgálnunk a törpegalaxisok evolúciójával kapcsolatos ismereteinket” – hangsúlyozta a vizsgálatokat irányító Harry Ferguson, a baltimore-i Space Telescope Science Institute asztronómusa.

Anton Koekemoer, a tanulmány társszerzője szerint további kutatások során még számos ilyen fiatal csillagokkal agyonzsúfolt törpegalaxist fedezhetnek fel. “Így sokkal több részletet megtudhatunk csillaggyártási praktikáikról” – vélekedett Anton Koekemoer.