Bejelentésre készül a NASA a Földre veszélyes kisbolygókról

Ma este hét órától sajtótájékoztatót tart a NASA  - amerikai űrkutatási hivatal - a földsúroló aszteroidákkal kapcsolatban.

Csütörtök este magyar idő szerint 19 órakor kezdődik a NASA sajtótájékoztatója a földközeli aszteroidákkal, kisbolygókkal kapcsolatos legújabb kutatásokról.

A sajtótájékoztatón valószínűleg a WISE-űrtávcső legújabb felfedezéseiről lesz szó. A WISE-űrtávcső a NEOWISE programban az infravörös tartományban észlel földközeli kisbolygókat.

A teleszkópot 2009-ben bocsátották fel, és ideális eszköz az apró és az optikai távcsövekkel nehezen azonosítható kisbolygók felderítésére. 2010 júliusáig 25 000 új aszteroidát fedezett fel, ezek közül 90 potenciális veszélyt jelent a Földre nézve. A NASA az újabban felfedezett veszélyes kisbolygókról is bejelentést tehet.

A tájékoztatón beszámolót tart Lindley Johnson földsúroló kisbolygókutató, Amy Mainzer, a NEOWISE program vezető kutatója, Tim Spahr a Naprendszer apró égitestjeit vizsgáló Minor Planet Center igazgatója és Lucy McFadden a NASA kutatója.

A sajtótájékoztatót a NASA TV-én élőben érdemes követni.

Az operatív törzs pénteki tájékoztatóján az is elhangzott, hogy sem az iskolákban, sem az óvodákban nem lesz gyermekfelügyelet, amíg be kell zárniuk. Müller Cecília drasztikus emelkedésről és rémisztő adatokról beszélt.