Bejelentésre készül a NASA a Földre veszélyes kisbolygókról

Ma este hét órától sajtótájékoztatót tart a NASA  - amerikai űrkutatási hivatal - a földsúroló aszteroidákkal kapcsolatban.

Csütörtök este magyar idő szerint 19 órakor kezdődik a NASA sajtótájékoztatója a földközeli aszteroidákkal, kisbolygókkal kapcsolatos legújabb kutatásokról.

A sajtótájékoztatón valószínűleg a WISE-űrtávcső legújabb felfedezéseiről lesz szó. A WISE-űrtávcső a NEOWISE programban az infravörös tartományban észlel földközeli kisbolygókat.

A teleszkópot 2009-ben bocsátották fel, és ideális eszköz az apró és az optikai távcsövekkel nehezen azonosítható kisbolygók felderítésére. 2010 júliusáig 25 000 új aszteroidát fedezett fel, ezek közül 90 potenciális veszélyt jelent a Földre nézve. A NASA az újabban felfedezett veszélyes kisbolygókról is bejelentést tehet.

A tájékoztatón beszámolót tart Lindley Johnson földsúroló kisbolygókutató, Amy Mainzer, a NEOWISE program vezető kutatója, Tim Spahr a Naprendszer apró égitestjeit vizsgáló Minor Planet Center igazgatója és Lucy McFadden a NASA kutatója.

A sajtótájékoztatót a NASA TV-én élőben érdemes követni.