A Columbia Egyetem egyik pszichológusa, Betsy Sparrow végre tudományos igényű munkában mutatott rá arra, amire mi, és valószínűleg velünk együtt néhányan már korábban is rájöttek. Eszerint az a lehetőség, hogy az interneten az információk tárháza áll pillanatok alatt a rendelkezésünkre nem ösztönzi az agyunkat a konkrét tudás tárolására, sokkal inkább az információhoz való hozzájutás útjait és módszereit tanuljuk meg.
Életünk számos területén sokkal fontosabbá vált az a képesség, hogy a szükséges adatokat be tudjuk szerezni, mint a konkrét információ ismerete. Gondoljunk csak arra, hogy 20 évvel ezelőtt telefonszámok tucatjait tudtuk fejből, míg manapság a legközelebbi rokonokat és ismerősöket sem biztos, hogy tudnánk tárcsázni, ha lemerülne a telefonunk.
Ezen megállapítás az emberekre és az emberiségre vonatkozó következményeit még kutatják, az azonban biztosnak tűnik, hogy az oktatás területén változásokra lesz szükség. Hiszen míg a való életben az a hasznos képesség, hogy valamilyen információt megszerezzünk, az iskolapad mögött csak azt értékelik, ha valami fejből megy. A konfliktus elkerülhetetlen.