Tudomány

Reklámhadjárat főemlősöknek

Amerikai emlőskutatók felvetették, mi történne, ha majmok ízlését próbálnák befolyásolni reklámokkal. Az eredmény a Cannes-i Lions fesztiválon bemutatott alkotás lett.

Korábban a témában:

A Yale Egyetem tudósai szerződést kötöttek a Proton reklámstúdióval, hogy rájöjjenek arra, vajon a majmokra is ugyanúgy hatnak-e a reklámok, ahogy ránk emberekre.

A vizsgálatok idén márciusban kezdődtek. Kiderült, hogy a kapucinus majmok meg tudják tanulni, mit jelent a pénz, sőt úgy tudják használni azt, akár az emberek.

Ezután egy következő lépcsőfok azt kideríteni, hogy döntéseiket manipulálhatják-e reklámokkal. Ezért a kutatók a majmoknak egy új “A” márkájú ennivalót próbáltak „beetetni” egy másik termékkel a “B” márkával szemben, a ketrecük elé kifüggesztett plakáttal. A kutatók direkt játszottak a majmok elméjével, ugyanis a reklám céljának tekintett “A” márkajel mellé egy nőstény majom nemi szervét tették.

A főemlőskutatók tényként kezelik, hogy a kapucinus majmok kedvelik a nemi szerveket mutató képeket, így  az emberek körében egy egyszerűen csak “szexistának” tartott plakát hathat a főemlősök “vásárolói szokásaira”.

A reklámot először a Cannes Lions fesztiválon, szombaton vetítették le, tudományos eredmények még várhatók a témában.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Indian Shiite Muslim demonstrators burn an effigy of the Islamic State group (ISIS) leader Abu Bakr al-Baghdadi during a protest in New Delhi on June 9, 2017. - Indian Shiite Muslims are protesting against twin attacks by ISIS on Iran's parliament and the tomb of the republic's revolutionary founder. (Photo by Prakash SINGH / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.