Tudomány

Reklámhadjárat főemlősöknek

Amerikai emlőskutatók felvetették, mi történne, ha majmok ízlését próbálnák befolyásolni reklámokkal. Az eredmény a Cannes-i Lions fesztiválon bemutatott alkotás lett.

A Yale Egyetem tudósai szerződést kötöttek a Proton reklámstúdióval, hogy rájöjjenek arra, vajon a majmokra is ugyanúgy hatnak-e a reklámok, ahogy ránk emberekre.

A vizsgálatok idén márciusban kezdődtek. Kiderült, hogy a kapucinus majmok meg tudják tanulni, mit jelent a pénz, sőt úgy tudják használni azt, akár az emberek.

Ezután egy következő lépcsőfok azt kideríteni, hogy döntéseiket manipulálhatják-e reklámokkal. Ezért a kutatók a majmoknak egy új “A” márkájú ennivalót próbáltak „beetetni” egy másik termékkel a “B” márkával szemben, a ketrecük elé kifüggesztett plakáttal. A kutatók direkt játszottak a majmok elméjével, ugyanis a reklám céljának tekintett “A” márkajel mellé egy nőstény majom nemi szervét tették.

A főemlőskutatók tényként kezelik, hogy a kapucinus majmok kedvelik a nemi szerveket mutató képeket, így  az emberek körében egy egyszerűen csak “szexistának” tartott plakát hathat a főemlősök “vásárolói szokásaira”.

A reklámot először a Cannes Lions fesztiválon, szombaton vetítették le, tudományos eredmények még várhatók a témában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik