Savanyú a kétszáz éves finn sör

24.hu

2011. 02. 09. 08:54

Vizsgálják azt az öt üveg 19. századi sört, melyet tavaly a Balti-tengerben találtak egy elsüllyedt hajóroncsban.

A napokban a Finnországi Központi Kutatóintézetben elemzett minták a legrégebbi fennmaradt sörökből valók. A tudósok jelenleg az ital kémiai összetételét vizsgálják. Májusban terveznek az italról szóló tanulmányt megjelentetni.

Arvi Vilpola kémikus szerint tiszteletreméltó feladat egy ilyen öreg sörből mintát venni. Vilpola azt is elárulta, hosszú évtizedek alatt a folyadék íze egy kicsit savanyú és sós lett.

Búvárok a finnországi Aland-szigeteknél tavaly júliusban bukkantak a kincset érő palackokra. A felfedezés már egy meglepő eredményt hozott: az 50 méter mélységben két évszázadon át a hideg tengerfenéken pihenő alkoholban az élesztő baktériumok még mindig élnek.

A helyszínen a sörök mellett 168 üveg pezsgő is előkerült. A ritka italokból tavaly rendeztek nyilvános kóstolót. Az üvegeket fejenként hetvenezer dollárért – közel 14 millió forintért – fogják elárverezni.

Bővebben a finn sörökről – angolul (The Telegraph)

Budapest, 2012. január 6.
Simor András, a Magyar Nemzeti Bank elnöke (j2) érkezik a kormányfő parlamenti dolgozószobájába. Mögötte áll Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter (j), Fellegi Tamás, az IMF-tárgyalásokkal megbízott tárca nélküli miniszter (b2) és a Miniszterelnökséget vezető Varga Mihály (b).
MTI Fotó: Kovács Tamás