Száguldhat az első csillaghajó

A 23. századra már elérhető lesz a csillagközi utazásokhoz szükséges technológia egy új számítás szerint.

A jóslat a NASA egykori vezetőjéhez Marc Millis nevéhez köthető. Ő alapította a Tau Zero alapítványt, mely tudományos alapokra helyezve kutatja a csillagközi utazás lehetőségeit. A tudós elméletét a tavaly prágai csillagászati találkozón mutatta be. A jövőkutatás huszonhét évnyi energiaipari adatra támaszkodott.

Egy csillagközi térben utazó kolóniának 75 évig kellene utaznia, hogy a legközelebbi csillagig az Apha Centauriig eljusson. Az első ilyen űrhajó ötszáz fővel indulhatna útnak. Egy ilyen hajó startjához – Millis szerint – egy exajoule energiára lenne szükség. Ez alig egy kicsit kevesebb, mint az emberiség egy év alatt elfogyasztott összes energiája.

Az első ilyen űrhajó 2200-ra készülhet el a tudós szerint, az első Alpha Centaur-i szondára 2500-ig kell majd várni. Hangsúlyozni kell azonban: ez a tanulmány még mindig optimistább, mint a többi csillagközi kutatással foglalkozó jóslat. Ezek a csillaghajó elindításához a Föld egyéves energiafogyasztásának százszorosát tartják szükségesnek.

Bővebben a csillagközi űrhajózás lehetőségeiről (Popoular Science)