Száguldhat az első csillaghajó

A 23. századra már elérhető lesz a csillagközi utazásokhoz szükséges technológia egy új számítás szerint.

A jóslat a NASA egykori vezetőjéhez Marc Millis nevéhez köthető. Ő alapította a Tau Zero alapítványt, mely tudományos alapokra helyezve kutatja a csillagközi utazás lehetőségeit. A tudós elméletét a tavaly prágai csillagászati találkozón mutatta be. A jövőkutatás huszonhét évnyi energiaipari adatra támaszkodott.

Egy csillagközi térben utazó kolóniának 75 évig kellene utaznia, hogy a legközelebbi csillagig az Apha Centauriig eljusson. Az első ilyen űrhajó ötszáz fővel indulhatna útnak. Egy ilyen hajó startjához – Millis szerint – egy exajoule energiára lenne szükség. Ez alig egy kicsit kevesebb, mint az emberiség egy év alatt elfogyasztott összes energiája.

Az első ilyen űrhajó 2200-ra készülhet el a tudós szerint, az első Alpha Centaur-i szondára 2500-ig kell majd várni. Hangsúlyozni kell azonban: ez a tanulmány még mindig optimistább, mint a többi csillagközi kutatással foglalkozó jóslat. Ezek a csillaghajó elindításához a Föld egyéves energiafogyasztásának százszorosát tartják szükségesnek.

Bővebben a csillagközi űrhajózás lehetőségeiről (Popoular Science)

Tau Zero Alapítvány

--FILE--A customer tries out a Huawei mate 20 pro smartphone on display at a Huawei store in Shanghai, China, 22 February 2019.

Chinese tech giant Huawei Technologies Co has said that it expects to win 5G network contracts in Germany, which would mark the latest vote of confidence from foreign telecom carriers despite security allegations the company faces in some overseas markets. Huawei is expected to deliver components needed for building 5G networks to major telecom carriers operating in Germany, namely Deutsche Telekom, Vodafone and Telefonica, said Vincent Pang, president of Huawei Western Europe, in an interview with German newspaper Rheinische Post.