Skizofrén egerek díszdobozban

Avagy mit tegyünk őrült tudós barátunknak a fa alá?

A Popular Science magazin tizenöt pontos, (sokkoló!) összeállításában a világhálóról rendelhető ajándékokat kínál mindazoknak, akik extrém tudományos különlegességekkel bíznák meg a “Jézuskát”.

A lista mentálisan beteg laboratóriumi patkányokkal kezdődik, megvétele a pszichiátria iránt fogékonyaknak ajánlott. A Sigma-Aldrich alapítvány ajánlatából bárki kedvére válogathat az skizofrén, depressziós, rákos és Parkinson-kóros állatkákból. Mindez első hallásra már eleve borzalmasnak tűnhet, ha nem nézzük tovább a listát, s nem találkozunk a laboratóriumi állatok guillotine-jával. A Carolina Biológiai Kiegészítőket gyártó cégnél Addams Family-be illő választék kapható előre csomagolt boncbékákból és boncmacskákból.

Aki valamilyen világító teremtmény elkészítésével kísérletezni, annak ajánlott a Clontech Laboratories fluoreszcens proteinje, mely az Aequorea victoria medúzából származik. Ha szerettünk egy világító háziállatra vágyik arra is kínál megoldást egy japán laboratórium, mely választékában ezer dollárért árulja a világító bébiegereket.

A bizarr válogatásban a különös rágcsálókon és boncolható állatokon kívül bemutatásra kerülnek a világ talán legizgalmasabb, de első ránézésre “legértelmetlenebb” karácsonyi ajándékai is, mint az “egy kupica” kvantum vagy a zacskókba zárt légyeledel.

Bizarr tudományos ajándékok katalógusa (Popular Science)