Tudomány

Robottanárokkal fejleszthetik az autista gyermekek szociális készségeit

Több amerikai egyetemi kutatás szerint különösen az autista gyerekekre jó hatással lehet az emberi viselkedést imitáló robottanárok jelenléte.

A legújabb kutatások szerint a robottanárok akár jó irányba is befolyásolhatják az emberi empátiás készségeket – írja a The New York Times robottanárokkal foglalkozó összesítőjében. A Dél-Kaliforniai Egyetem kutatásai szerint a robottanárok kitartóak, nem fáradékonyak, az autista és Asperger-szindrómás gyermekek pedig egy idő után utánozzák azokat az emberi képességeket, amelyekre a tanárokat előre beprogramozták: ilyen például a szemkontaktus felvétele. A kísérletben résztvevő autista kisfiú visszamosolyog az őt tanító gépre. Mitchel Renick a massachusetts-i technológiai intézet média laboratóriumának egyik tagja szerint megkérdőjelezhető a gyermekek robotokkal való oktatása, fejlődésükben akár beláthatatlan következményei is lehetnek, holott eddig az amerikai kísérletek közül massachusetts-i RUBI programja a legsikeresebb robottanárokkal kapcsolatos tevékenysége.

AJÁNLOTT LINKEK:

Videó kisgyermekeket oktató robottanárokról

Ajánlott videó

Olvasói sztorik