A projekt 15 millió font költségvetésű, az első lépésben a franciaországi Le Bourget Repülés-, és Űrtechnikai Múzeumban tesztelték a gép négy hajtóművét. Ebből kiderül, milyen javítások után lehet beüzemelni a motorokat, végső soron pedig az egész gépet.
A terv az, hogy elvégzik az összes javítást, így a felújított gép repülhet a londoni olimpia megnyitóünnepségén. “Mi mindig azt mondtuk, hogy a gépnek újra repülnie kellene” – mondta el Ben Lord, az angol Save Concorde Group alelnöke. Ez a szervezet finanszírozná a felújítást, közösen a francia Olympus 593 nevű csapattal.
A világ első és egyetlen szuperszónikus utasszállító gépe 2003-ban azután kényszerült a földre, hogy 2000 júniusában egy, a kifutópályán marad fémdarab miatt kigyulladt a hajtóműve és két perccel a felszállás után lezuhant, 113 ember halálát okozva. Már a baleset előtt is többször volt gond a géppel, így a műszaki hibák, illetve a brutális üzemanyag-igény miatti gazdaságtalanság végleg betett a csodarepülőnek.