Újabb két varánuszfajt fedeztek fel

Eddig ismeretlen két varánuszfajt, valamint egy alfajt fedeztek fel német kutatók a Fülöp-szigeteken.
Kapcsolódó cikkek

A korábbi felfedezések az indonéziai Sulawesi szigeten, valamint a Fülöp-szigeteken arra utalnak, hogy az óriásgyíkok sokféleségét erősen alábecsülték – fogalmazott hétfői közleményében Andre Koch, a bonni Alexander Koenig Zoológiai Kutatómúzeum munkatársa.

A bejelentésre azt követően került sor, hogy alig egy hónapja egy másik nemzetközi kutatócsoport egy korábban szintén ismeretlen – növényevő – óriásvaránusz felfedezéséről számolt be.

A német kutatók szerint lenyűgöző, hogy a szakemberek rendre újabb és újabb fajokkal találkoznak az eddig elhanyagolt varánuszok családjából. Az újonnan megismert varánuszfélékről – amelyek egyike szinte csak gyümölcsökkel táplálkozik – a Zootaxa című tudományos folyóiratban számoltak be a német szakemberek.

A több mint hétezer szigetet magába foglaló ázsiai ország híres biológiai sokféleségéről, és Indonézia mellett bolygónk egyik legváltozatosabb élővilágú pontjának számít.