Óriási varánuszt fedeztek fel

Az óriásgyíkok egy új fajtáját fedezték fel a Fülöp-szigeteken.

A most felfedezett állat közel két méter hosszú és a varánuszfélék rendjébe tartozik a keresztségben a Varanus Bitatawa nevet kapta. Az ország északi részén található Sierra Madre hegyeit borító erdőségekben él. Bőre kék, zöld és sárga színekben játszik, étrendjét főleg gyömölcsök alkotják.

“Ez egy elképesztő állat” – mondta Dr. Rafe Brown, azon kutatók egyike, akik bemutatták a hüllőt a Biology Letters című szaklapban. A cikkben a tudósok azt is vázolták, milyen ritka eset egy ekkora méretű új fajt találni. Az elmúlt években összesen két alkalommal történt ilyen jelentőségű felfedezés, az egyik a kipunji névre hallgató majomfaj volt Afrikában, míg a másik a vietnami erdőkben élő fekete lóantilop.

A Luzon-sziget északi részén élő törzslakók már jól ismerik a varánuszt, rendszeresen vadásszák a húsa miatt.

Címkék: hüllővaránusz