Jeget találtak egy aszteroidán

Hatévnyi kutatás után először furdult elő, hogy jeget találtak egy aszteroida felületén.

A felfedezés azért fontos, mert az aszterodiákról úgy hiszik, a bolygók keletkezésének maradványai, így következtetéseket vonhatnak le arra nézve, Földünkön hogyan alakultak ki az óceánok.

Eddig azt hitték, hogy az aszteroidák, az üstökösökkel ellentétben “szárazak”, azonban most konkrétumokat találtak arra nézve, hogy a 24 Themis felületét fagyott víz borítja. A kutatók a hatalmas szikladarab által visszavert napfényt vizsgálták, különböző hullámhosszokon. A szerves anyagokat is tartalmazó jég úgy kerül a felszínre, hogy az aszteroida belsejében található víz szublimál, amikor napfény éri az objektumot és ott párát képez, amelyik azonnal ráfagy a felszínre.

A Föld történetének vizsgálata során egy ilyen felfedezés azért lehet érdekes, mert számos kutató úgy véli, a bolygónkat borító víz ilyen kozmikus objetumokba fagyva érkezett hozzánk