Jawed Carimnak, a YouTube társalapítójának állatkerti kalandjairól szóló 19 másodperces történelmi beszámolójára 1,9 millióan voltak kíváncsiak az elmúlt öt év során – Lady Gaga mindössze négy hónappal ezelőtt feltöltött videoklipjét viszont már több mint 178 millióan nézték meg.
A Google 2006-ban az online videózásban rejlő lehetőségekre alapozva 1,65 milliárd dollárért (318 milliárd forintért) vásárolta meg az oldalt. Népszerűsége ellenére a YouTube azonban még most sem termel profitot, jóllehet a tulajdonos szerint csak hónapok kérdése, hogy a Google keresőmotorjánál bevált hirdetési megoldás a videomegosztót is nyereségessé tegye.
Az oldal látogatottsága közben napról napra emelkedik, jelenleg mintegy 1700 évre elegendő videó közül lehet válogatni. A Nielsen piackutató adatai szerint márciusban egyedül Nagy-Britanniából 17 millióan kattintottak a YouTube oldalaira, azaz kétszer többen, mint a BBC, a Channel 4 és az ITV kereskedelmi televíziók online videóira.