Az új készülék hasonlóan indult, mint az iPhone 2007-ben, a telefonból a becslések szerint körübelül ugyanennyit adhattak el indulásakor.
Az új tulajdonosok nem vártak sokáig az alkalmazások beszerzésével sem, rögtön egymillió alkalmazást töltöttek le a készülékre az iTunes Store-ból, valamint vásároltak 250 ezer, az iPad-re optimalizált e-könyvet is.
Elemzők jónak tartják a termék indulását, bár a számok nem kiugróak: egyrészt az előrendeléseket is beleszámolták az eladott mennyiségbe, másrészt az Apple részéről eladottnak minősülnek azok a tabletek is, amelyeket az áruházak vásároltak meg továbbértékesítésre. Ez utóbbi minden bizonnyal jogos is, hiszen sokan órákat álltak sorba, hogy megszerezhessék a hőn áhított kütyüt.
Cupertinoban arra számítanak, hogy az iPad-ből az elkövetkezendő 12 hónap alatt 10 millió darabot tudnak értékesíteni, amely ahhoz képest, hogy a legutóbbi negyedévben 8,7 millió iPhone-t adtak el, nem is túl nagy elvárás.