“Úgy éreztük, itt volt az ideje annak, hogy tisztázzuk a zűrzavart” – mondta Shiva Rajaraman, a Google termékmenedzsere a megújult videós portál bemutatásakor. “A változtatásokat a felhasználók szokásai szerint alakítottuk” – tette még hozzá.
Ennek megfelelően az oldalon lévő linkek számát kevesebb mint felére csökkentették, rendszerezték a videókkal kapcsolatos információkat, egyszerűbbé tették az oldal kezelését. A legfeltűnőbb változások egyike, hogy megszűntették az ötcsillagos értékelést, ehelyett a felhasználók csak a közül választhatnak, hogy tetszik vagy nem tetszik nekik egy videó.
A YouTube már két hónapja tesztelte az új megjelenést, amellyel a héten már világszerte minden felhasználó megismerkedhetett. A nézőket el is kalauzolják a megújult oldalon.
A fejlesztés legfőbb célja az volt, az emberek több időt töltsenek a megosztó portálon. Az amerikai felhasználók naponta átlagosan 15 percet szörfölnek a weblapon, míg tévénézéssel öt órát töltenek el. “Azt kérdeztük magunktól, miként lehetne a 15 percet egy órára növelni?” – mondta Rajaraman.
Változott a Twitter mikroblog-szolgáltató oldal is, bár csak a címlapot alakították át. A korábbiakal szemben, amikor csak az aktuális, illetve a heti, havi top témákat mutatta a címlap, a bejelentkezési lehetőség mellett, most kikerültek a top felhasználók, illetve a legfrissebb bejegyzések is.