Tudomány

Óriáscégek az adatok védelme mellett kampányolnak

Technológiai cégek, mint a Google, a Microsoft, vagy az eBay tömörültek egy koalícióba, amelynek célja az ósdi amerikai adatvédelmi törvény megváltoztatása.

A Digital Due Process-nek elnevezett tömörülés azért kampányol, hogy az USA kormánya vizsgálja felül az 1986-os, a digitális információk védelméről szóló törvényt (ECPA – Electric Communicatios Privacy Act).

A koalíció, amelynek több, mint 30 szervezet a tagja, vállalati, adatvédelmi és akadémiai szférából egyaránt, azért állt össze, mert a törvény egy részről elavult és nem fed olyan területeket, mint az internet, másrészt túl sok lehetőséget ad a kormányzatnak, hogy belenézzen az állampolgárok adataiba. Több védelmet szeretnének például az online tárolt adatoknak és a mobiltelefonok cellainformációinak. Szeretnék elérni, hogy bírói végzés kelljen az e-mailek bizonyos adatai, szöveges üzenetek, kiadásához, ne legyen elég egy sima idézés – csakúgy, mint a számítógépek fizikai átvizsgálása esetében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik