A Hitwise felmérésében összehasonlításként azonban csak a Google amerikai változata szerepelt, és nem tartalmazza a keresőóriás helyi oldalait – például a .hu doménnevű magyar oldalt -, illetve a Google olyan népszerű szolgáltatásai sincsenek benne, mint a Gmail levelezőrendszer vagy a YouTube videomegosztó.
A Facebook előretörése mindenesetre jelentős eredménynek tekinthető. A közösségi portál felhasználóinak száma tavaly áprilisban lépte át 200 milliót, idén februárban pedig már 400 millió felett járt. A Facebook az amerikai netforgalom 7,07 százalékát, a Google.com amerikai oldala pedig a 7,04 százalékát teszi ki.
A felhasználók tavaly decemberben havi átlagban több mint öt órát töltöttek a közösségi portálok nézegetésével, és ez 82 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest – derül ki a Nielsen piackutató adataiból.
Az amerikai felhasználók egyébként a közösségi portálok használatában az élen járnak, az átlaghoz képest 1 órával töltenek többet ezeken az oldalakon.