Az adatok szerint az online vásárlók több mint 60 százalékánál kevésbé valószínű, hogy az interneten keresztül vásárolt terméket, visszaküldené a webes áruháznak, jóllehet erre a hagyományostól eltérően hét napig van lehetőség.
Az internetes vállalkozásokért is felelős brit szaktárca felmérésében résztvevők 13 százaléka ismerte el, hogy nincs tisztában a fogyatókat internetes vásárláskor megillető jogokkal.
“Az európai országok közül Nagy-Britanniában van a legtöbb online vásárló, ezért mindannyiunk számára fontos lenne tudni, hogy a neten beszerzett termékek többségét hét napon belül kifogások nélkül lehet visszaküldeni” – mondta Kevin Brennan fogyasztóvédelmi miniszter, hozzátéve, hogy szeretnék, ha a vásárlók magabiztosak lennének és kiállnának az őket megillető jogokért.
Jó tudni, hogy ez a szabály az Unió minden országában érvényes, így hazánkban is. Az áru megérkezésétől számított 8 napig minden indoklás nélkül visszaküldhető a termék, egyedül a postaköltséget kell állnia a vevőnek. A kereskedőnek ezután 30 napja van a pénzt visszautalni.