Nagyban pörög a Black Friday-hónap, amikor a különböző kereskedelmi cégek jelentős kedvezménnyel kínálnak bizonyos termékeket. Így járt el a MediaMarkt-csoportba tartozó olasz MediaWorld is, azonban hatalmas botrány alakult ki – írja a Wired olasz kiadása.
A cég november 8-án a törzsvásárlói kártya tulajdonosainak mindössze 15 euróért (nagyjából hatezer forintért) kínált iPadeket, a szokásos 879 euró helyett. Mivel a céget megbízhatónak tartották, és az ajánlatban sem szerepelt semmiféle apró betűs rész – érthető, hogy rengetegen lecsaptak a remek lehetőségre. Sokan, a biztonság kedvéért, az „átvétel a boltban” opciót választották, de nem volt problémájuk azoknak sem, akik online bonyolították le az üzletet.
Az üzletben történő átvétellel és a házhoz szállítással sem akadt ezután gond, az elégedett felhasználók hazavitték, megkapták az almás kütyüiket. A megrendeléshez csatolt szerződési feltételekben nem volt semmiféle záradék egy esetleges hibás árképzésről vagy arról, hogy a vállalat utólagos változtatásokat tehet az üzleti feltételekben, így minden vásárló örült. 11 nap múlva azonban egy e-mail landolt az érintett ügyfelek postaládájában, amely szerint hibásan adták meg az árat, ezért most két lehetőséget kínálnak fel a vevőknek.
Az eset azóta már bejárta az internetet, és számos ügyvéd rámutatott arra, hogy az olasz polgári törvénykönyv 1428. paragrafusa lehetővé teszi a szerződés érvénytelenítését, ha a hiba alapvető és felismerhető. Márpedig ezt a cég elismerte a vásárlóknak kiküldött levelében. A felhasználók nagy része az online visszajelzések alapján kivár, sőt vannak, akik akár hajlandók lennének jogi útra is terelni az ügyet.

