Az Apple már javában vizsgálja a Safari webböngésző átalakításának lehetőségeit, hogy a mesterséges intelligencia által vezérelt keresőmotorokra összpontosítson, ami alááshatja a Google dominanciáját a keresési piacon – írja a Bloomberg.
Az Apple egyik vezetője, Eddy Cue az amerikai Igazságügyi Minisztérium Alphabet ellen indított trösztellenes pere során tett vallomásában azt állította, hogy a Safariban lefolytatott keresések számában először tapasztaltak csökkenést a múlt hónapban, amit annak tulajdonítanak, hogy a felhasználók egyre inkább a mesterséges intelligenciához fordulnak a hagyományos keresési opciók helyett.
Fontos kiemelni, hogy az Apple böngészőjének, a Safarinak a Google az alapértelmezett keresőmotorja, amiért a cupertinói cég évente nagyjából 20 milliárd dollárt kap. Ez a cég Safari böngészőn keresztül generált hirdetési bevételeinek körülbelül 36 százalékát teszi ki.
Az Apple egyébként már korábban megállapodott az OpenAI-val, hogy a ChatGPT-t beépítik a Siri asszisztensbe, míg a Google az év közepéig próbálja meggyőzni a cupertinói céget, hogy a Gemini mesterséges intelligencia technológiáját integrálják a legújabb Apple eszközökbe.