A YouTube az elmúlt években háborút hirdetett a reklámblokkolók ellen, amellyel azt akarták elérni, hogy minél többen fizessenek elő a Prémium csomagjukra. Az viszont, hogy folyamatosan emelik az előfizetések árát, és már hazánkban is szemmel látható havidíjat kérnek el a felhasználóktól a szeptembertől esedékes áremelés miatt, sokakban visszatetszést váltott ki.
Az előfizetés nagyjából feleannyiba kerülne, mint a rendes prémium csomag, de van egy-két bökkenő: nincs YouTube Music, valamint offline letöltés és lezárt képernyőnél való lejátszás sem, a pénzünkért kizárólag a reklámok egy részét eliminálhatnánk, írja a 9to5Google.
A Google már régóta játszik a Lite bevezetésének ötletével: 2023-ban már több régióban is tesztelték, mígnem az év végén eltávolították a lehetőséget. Most azonban ismét reaktiválták a projektet: jelenleg az ausztrál, a német és a thaiföldi felhasználók férhetnek hozzá. Azt egyelőre nem tudni, hogy tervez-e további terjeszkedést a Google.