Az MNB és a Magyar Bankszövetség lépéseket tesz az ügyfelek biztonsága és a pénzügyi piacok stabilitása érdekében az újabb, Apple-höz köthető zavarok nyomán – olvasható a Magyar Nemzeti Bank sajtóközleményében, ami nem sokkal azután érkezett, hogy lapunk beszámolt arról, hogy október 1-én ismét számos magyar felhasználó jelezte, hogy az elmúlt 24 órában vásárlás nélkül terhelték meg a bankkártyáikat.
A közlemény szerint a Magyar Nemzeti Bank (MNB) értesült az Apple-lel kapcsolatos, ismételt fizetési problémákról, és ennek nyomán haladéktalanul felvette a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére. A jegybank szorosan együttműködik e tevékenység során a vele állandó munkakapcsolatban lévő Magyar Bankszövetséggel.
Az MNB – amely számára elsődleges a pénzügyi piacok stabilitása és az ügyfelek biztonsága – folyamatosan tájékoztatást nyújt a továbbiakban is a fejleményekről.
Legutóbb június végén történt hasonló Magyarországon, rengeteg Apple-eszközt használó magyar bankkártyáján keresztül zároltak különböző összegeket, teljesen indokolatlanul. Akkor az érintettek visszajelzései alapján különböző (akár már megszüntetett) előfizetések vagy korábbi vásárlások összegei lettek ismét zárolva, és a Reddit-poszt tanúsága szerint most is hasonló a helyzet.
Az incidens kapcsán a Magyar Nemzeti Bank június 27-én felszólította a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott technikai probléma miatt bekövetkezett, jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást – ami az esetet követő napokban meg is történt.