Kiderült, mit gondolnak a magyarok az önkiszolgáló kasszákról. A Pénzcentrum a Debreceni Egyetemmel együttműködve több mint 10 ezer fő bevonásával mérte fel, hogyan viszonyulnak hazánkban ezekhez a gépekhez.
A kutatás eredményeiből az látható, hogy országunkban mára széles körben hozzáférhetők az önkiszolgáló kasszák, azok rengeteg üzletben jelen vannak. A válaszadók többsége havonta többször is használja őket, és jellemzően nem is okoz számukra nagy nehézséget. A magasabb életkorúak, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és jövedelműek, illetve a kisebb településeken élők viszont kevésbé boldogulnak el a gépek kezelésével. Éppen ezért az ő köreikben többen vélik úgy, hogy már túl sok az önkiszolgáló kassza, és bánják, hogy azok kiszorítják a hagyományos pénztárakat.
Az önkiszolgáló kasszák nyújtotta felhasználói élményt viszont mindegyik csoport eléggé hasonlóan értékelte, egy ötös skálán átlagosan 3,11 pontot adtak erre.
A válaszadók több mint fele mondta azt, hogy azért szeret önkiszolgáló pénztárnál fizetni, mert így kevesebbet kell sorban állnia és gyorsabban végez a vásárlással.
Arra is sokan panaszkodtak, hogy ezek a gépek kényelmetlenek lehetnek nagyobb bevásárlásoknál, ráadásul a kedvezmények érvényesítése, a kuponok beváltása is nehezebb náluk.
Az eredmények szerint hazánkban tehát összességében vegyes fogadtatásban részesülnek az önkiszolgáló pénztárak. Bár a fogyasztók nagy része kényelmesnek és gyorsnak tartja őket, még ők is meg tudnak nevezni problémákat velük kapcsolatban, és sokan hiányolják a személyes interakciót is, ami a hagyományos kasszáknál történik.