Elon Musk a Twitter felvásárlása óta panaszkodik arra, hogy egyre kevesebb a hirdető a platformján, amin a sokak által antiszemitának bélyegzett posztjai sem segítettek. Az azóta X-ra átnevezett közösségi oldal tulajdonosa tavaly ősszel azt üzente a platformot elhagyó hirdetőknek, hogy ne hirdessenek nála, ne próbálják pénzzel megzsarolni, és egészen odáig ment, hogy „basszák meg” magukat.
Augusztus 6-án viszont a milliárdos bejelentette, hogy cége pert indít egy globális reklámszövetség, valamint olyan nagy márkák ellen, mint az Unilever és a Mars, írja a Guardian.
Az X a World Federation of Advertisers (WFA) mellett több nagy céget is beperelt, Musk szerint ugyanis jogtalanul összeesküdtek a közösségi háló ellen, szándékosan bevételkiesést okozva a cégnek.
Két évig törekedtünk a békére, de most kezdetét veszi a háború
– írta a milliárdos az X-en.
A cég a vádiratban azzal magyarázza az eljárást, hogy a cégek egy összeesküvés keretében, saját gazdasági érdekeik ellen cselekedve próbálnak keresztbe tenni egy közös ellenségnek, ami Musk értelmezése szerint sérti az Egyesült Államok trösztellenes törvényét.
Az X vezérigazgatója, Linda Yaccarino azt állítja, a vélelmezett összeesküvés miatt a felhasználók is sérülnek, ám azt már nem ragozta túl, hogy a kevesebb reklám hogyan befolyásolja negatívan az emberek életét. A cég továbbá azt sem részletezte, milyen kártérítésre tartana igényt az elmaradt reklámbevételek miatt.
Elon Musk mostanában nem unatkozik, ugyanis még egy hete sincs, hogy bejelentette, beperli az OpenAI-t, mert szerint a tulajdonosok manipulálták annak érdekében, hogy társalapítója legyen a technológiai cégnek.