Sokaknak nem árulunk el újdonságot, ha azt mondjuk, hogy a Google nem rajong a reklámblokkolókért: a YouTube esetében például egyre drasztikusabb eszközökkel próbálják rávenni a felhasználókat az előfizetésre. Most pedig a Google Chrome is segítheti ebben a videómegosztó platformot, írja a Bleeping Computer.
A Google Chrome 2022-ben bejelentette, hogy fokozatosan kivezeti a Manifest V2 bővítményplatformot, melynek nyomán a még erre épülő, régi kiegészítők hamarosan használhatatlanok lesznek a Chrome-ban. Az átállás oka egy szigorítás, mely a Manifest V3 formájában érkezik meg a felhasználókhoz, és elsősorban a tartalomszűrő kiegészítőket, ismertebb nevén a reklámblokkolókat érinti, teszi hozzá a hvg.
Ennek első áldozata a népszerű uBlock Origin reklámblokkoló lehet, amelyből jelenleg nincs V3-as változat, így a böngésző alternatív bővítéményeket fog javasolni a felhasználóknak. Öröm az ürömben, hogy egy egyszerűsített változat létezik uBO Lite néven, ami ugyan eleget tesz a V3 követelményeinek, de kicsit gyengébben teljesíthet majd a tartalomszűrésben.
A Chrome maga is kínál majd alternatívákat az elévülő bővítmények helyett, amelyeket törölnie kell majd a felhasználóknak. Az átállás folyamatos, így akinek még nem jött értesítés, bizonyára csak néhány napot kell várnia. A bővítmények oldalon (chrome://extensions) lesz még mód a Chrome által kikapcsolt bővítmények újbóli aktiválására, ám 2025 eleje után ezt a lehetőséget is kiveszik majd a böngészőből.