A közösségi médiumokon rengeteg olyan tartalom jelenik meg napjainkban, amely részben vagy egészében mesterséges intelligencia segítségével készült. Nem meglepő tehát, hogy a platformok fellépnek ez ellen: a Meta az Instagram és a Facebook esetében február óta jelenik meg a Made with AI címke. Kiderült azonban, hogy komoly gond van vele, írja az Engadget.
A lap szerint egyre több fotós kezdett el azon hőzöngeni, hogy a Meta algoritmusa azokat a tartalmakat is MI-címkével látta el, melyeket valójában emberek készítettek. A PetaPixel tesztje szerint azok a képek, amiket Photoshopban tuningoltak fel az Adobe generatív kitöltő eszközével, akkor is megkapták az MI-címkét, ha a szerkesztés alig volt észrevehető.
A vállalat erre reagálva közölte, változtat a februárban bevezetett címkéje szövegén. Ennek értelmében július 1-től a tartalmakat inkább egy AI Info címkével látják el, amelyet lekattintva további infókat kaphatunk a generatív MI működéséről.
A Meta indoklása szerint erre azért volt szükség, mert a Made with AI címke „nem mindig igazodott az emberek elvárásaihoz, és nem mindig adott kellő kontextust” a képekhez. Bár egyértelműen nem mondták ki, hogy a Photoshop miatt változtatnak, eléggé úgy tűnik, sokat nyomtak a latban ezek a panaszok.