Június 26-án délután óta rengeteg olyan magyartól vontak le bármi féle vásárlás nélkül eltérő összegeket, akinek valamilyen fizetési megoldása össze van kötve egy Apple ID fiókkal – írja a Telex és az Index.
A jelenlegi információk szerint a probléma csak magyar felhasználókat érint, és az Apple olyan kártyákat terhel levonásokkal, amiket a felhasználók valamilyen szolgáltatás még élő vagy korábban lemondott előfizetéséhez használtak.
Egy olvasónk jelezte, hogy őt is érintette a hiba, három kisebb összeget vontak le tőle, ennek kapcsán felvette a kapcsolatot az Apple-lel, és a cégtől azt az információt kapta, a rendszerükben látható, hogy nem az ő fiókjához tartoznak a terhelések, így kivizsgálják az esetet, és jövő hétfőn megkeresik az üggyel kapcsolatban.
Az Index megkeresésére az OTP úgy nyilatkozott, hogy
információink szerint több bankkártya kibocsátó kártyáival több banknál tömeges, indokolatlan terhelések történtek. Szakembereink a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtették.
A pénzintézet az Apple-el is felvette a kapcsolatot, és a lapnak küldött válaszukban kiemelték, hogy folyik a helyzet monitorozása, elemzése, viszont „egyelőre bővebb információt nem szeretnénk adni”. A probléma ugyanakkor nemcsak az OTP-s kártyákat érinti, az Indexhez és a Telexhez befutó levelek alapján nem nagyon akad olyan hazai bank, ahol ne történtek volna vásárlás nélküli levonások, de érintettek az olyan szolgáltatások is, mint például a Revolut vagy a Wise.
Olvasói visszajelzések alapján vontak le pénzt UniCredites, Erstés, és MBH-s kártyán keresztül is, a Raiffeisen Bank oldalán pedig mostanra az alábbi közlemény olvasható:
Értesítjük Ügyfeleinket, hogy a külső partnernél bekövetkezett technikai probléma miatt egyes Ügyfeleink bankkártyáit az Apple alkalmazásboltja tévesen megterhelhette. Kollégáink felvették a kapcsolatot az Apple illetékeseivel, a probléma megoldása folyamatban van.
A Telex megkeresésére az MBH Bank az alábbi választ küldte:
Külső technikai hiba miatt az Apple alkalmazásboltja június 26-án délután egyes felhasználók bankkártyáit tévesen megterhelte, ez érintette az MBH Bank egyes ügyfeleit is. Kollégáink azonnal jelezték a problémát az Apple felé és megtették a szükséges lépéseket. A téves tranzakciók jóváírásáról később tájékoztatjuk ügyfeleinket. Ezúton is köszönjük ügyfeleink türelmét.