A Netflix évek óta azon dolgozik, hogyan bővíthetné a felhasználói bázisát. Ennek egyik legdrasztikusabb döntése az volt, hogy betiltotta a jelszómegosztást, és plusz tarifát számol fel minden kiegészítő előfizetésért. A lépés bejött, azonban a streaminóriás továbbra sem elégedett, és szeretné tovább növelni a feliratkozók számát.
A streamingóriás nemrégiben Kenyában próbálta ki az ingyenes modellt, de a kísérletet 2023 végén lezárta. A cég vezetése most ennek eredményeit vizsgálja, mérlegelve, hogy az afrikainál jóval nagyobb piacokon is meglépjék-e a platform ingyenessé tételét. Az ügyre rálátó illetékesek szerint egyelőre nincs végleges döntés. Így tehát ha lesz is valami a tervből, annak bevezetése hónapokat, éveket vehet igénybe.
A Netflix ezzel két legyet ütne egy csapásra. Egyfelől olyan felhasználókkal is növelni tudná a bázisát, akik jelenleg nem engedhetik meg maguknak, hogy előfizessenek a szolgáltatásra, másfelől a reklámidő értékesítésével valószínűleg jóval több pénzt tudna beszedni a partnerektől.
A fejlődésnek pedig van tere, ugyanis a hvg szerint a cégnek évente 0,4 milliárd dolláros bevétele van a videós hirdetésekből, míg a YouTube egyedül 13 milliárd dollárt kaszál, sőt a Disney (8,7 milliárd dollár) és az Amazon (1,1 milliárd dollár) is előzi a céget.