A Google keresőt több milliárd ember használja napi szinten, ám az utóbbi időben feltűnhetett, hogy egyre több a reklám a keresési eredmények között.
A megkülönböztető jelzéssel ellátott reklámok eddig szinte csak az első egy-két helyen tűntek fel, a cég új dokumentációja azonban arról árulkodik, hogy mostantól a szponzorált keresési eredmények akár az organikus találatok között is felbukkanhatnak – írja a Search Engine Journal.
A változtatást 2023 júniusában kezdte tesztelni a Google, ám ekkor még csak a mobilos keresések között tűnt fel egy-egy „rejtett hirdetés”. Azóta viszont több részletet is finomítottak, és a végleges változat március vége óta szinte tényleg bárhol feltűnhet.
A lépés célja bizonyára az, hogy még több kattintást generálják a pénzért kiemelt találatoknál, így pedig komolyabb összegeket is elkérhetnek a hirdetni vágyó cégektől. Jó hír azonban, hogy a felhasználókat továbbra is tájékoztatják arról, hogy fizetett hirdetésekről van szó, az AD megjelölés ugyanis továbbra is ott lesz az érintett linkek fölött.