Tech

Reklámokkal árasztja el a Google a keresőjét

Beata Zawrzel/NurPhoto via Getty Images
Beata Zawrzel/NurPhoto via Getty Images

A Google keresőt több milliárd ember használja napi szinten, ám az utóbbi időben feltűnhetett, hogy egyre több a reklám a keresési eredmények között.

A megkülönböztető jelzéssel ellátott reklámok eddig szinte csak az első egy-két helyen tűntek fel, a cég új dokumentációja azonban arról árulkodik, hogy mostantól a szponzorált keresési eredmények akár az organikus találatok között is felbukkanhatnak – írja a Search Engine Journal.

A változtatást 2023 júniusában kezdte tesztelni a Google, ám ekkor még csak a mobilos keresések között tűnt fel egy-egy „rejtett hirdetés”. Azóta viszont több részletet is finomítottak, és a végleges változat március vége óta szinte tényleg bárhol feltűnhet.

Ez azt jelenti, hogy a szponzorált tartalmak akár az oldal közepén is megjelenhetnek.

A lépés célja bizonyára az, hogy még több kattintást generálják a pénzért kiemelt találatoknál, így pedig komolyabb összegeket is elkérhetnek a hirdetni vágyó cégektől. Jó hír azonban, hogy a felhasználókat továbbra is tájékoztatják arról, hogy fizetett hirdetésekről van szó, az AD megjelölés ugyanis továbbra is ott lesz az érintett linkek fölött.

Kapcsolódó
Hétpecsétes titkokat is felfed a Google valaha volt egyik legnagyobb szivárgása
A Google mindeddig szigorúan titkolta, mi alapján rendezi el a keresőjében a tartalmakat, azonban egy 2500 oldalas kiszivárgott dokumentum rengeteg titkot elárul a SEO-szakértők szerint.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik