A Facebook is elkezdte erősebben alkalmazni a mesterséges intelligenciát a platformján, melynek eredményeként most a hírfolyam és a csoportok is megkapják a mesterségesintelligencia-alapú ajánló algoritmust – írja az Engadget Tom Alison, a Facebook vezetőjére hivatkozva, aki állítólag egy technológiai konferencián jelentette be a változást.
A közösségi oldalon a Reels-videók esetében már bevezették az új algoritmust, ami egyértelmű jele annak, hogy Mark Zuckerberg cége tartani akarja a lépést a TikTokkal. Az első tesztek rendkívül ígéretesek is: miután a Facebook lecserélte az algoritmust az MI-alapúra, a tesztek alapján a felhasználók 8-10 százalékkal több időt töltöttek Reels-videók megtekintésével.
Mindez azt jelenti, hogy aki néz videókat a platformon, annak sokkal pontosabb, az ízléséhez jobban igazodó tartalmak fognak hamarosan megjelenni. Ez pedig bár a Metának jó, a felhasználók képernyőidejének növekedése az átlagembernek kevésbé optimális. Arról, hogy a Reels mellett mikor jelenhetnek meg a többi helyen is az MI-megoldások, egyelőre nem tudni.