Régóta hallani már arról, hogy a Google Chrome végleg búcsút int a sütik egyik fajtájának. Ezek a célzott hirdetésekhez és sok máshoz is használt, úgynevezett harmadik feles sütik – írja a Gizmodo.
Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a célzott hirdetések eltűnnének, a Google-féle Privacy Sandbox-projekt ugyanis a személyazonosságunk védelme érdekében névtelenül gyűjt majd rólunk adatokat, kategóriákba besorolva minket.
A sütik ki-, és az új módszer bevezetését a Chrome 2024 január 4-én kezdte meg, első körben a felhasználók egy százalékánál. Bár ez elsőre kevésnek tűnhet, a böngésző esetében ez 30 millió felhasználót jelent.
Látni fogjuk, ha minket is érint
A sütik száműzése nem észrevétlen folyamat, ugyanis az átállásról a böngésző első indulásakor egy felugró ablak tájékoztatja majd az érintett felhasználókat. Ezen kívül egy kis szemgolyóikon is jelezni fogja az URL-sávban, hogy a böngészés már sütimentes.
Emellett a böngészőbe beépítettek néhány olyan funkciót is, amelyek letiltják az új módszert, ha valamiféle problémát azonosítanak a webhelyen, teszi hozzá a hvg.
A teljesség igénye végett érdemes kiemelni, hogy az úgynevezett „first-party” sütik nem mennek sehova. Ezek rendkívül hasznosak, ugyanis segítenek abban, hogy a weboldal megjegyezze, ha már korábban bejelentkeztünk rajta, vagy valamilyen műveletet elvégeztünk.