A Facebook anyavállalata, a Meta Platforms szándékosan úgy alakította ki közösségi platformjait, hogy még több gyereket vonzzanak az oldalaira. A vállalatnak ugyan tudomása volt az Instagramon regisztrált több millió kiskorú felhasználóról, de fiókjaiknak csak töredékét törölte – írja az MTI.
Mindez abból a bírósági beadványból derül ki, amelyet a The Wall Street Journal és a The New York Times hozott nyilvánosságra. A 33 állam főügyésze által benyújtott kereset szerint Néhányan a vállalat munkatársai közül azt is elismerték, hogy a Facebook és az Instagram is népszerű a 13 év alatti gyerekek körében, akiknek a vállalati szabályzat szerint nem engedélyezett a közösségi platformok használata.
A Meta az Associated Pres amerikai hírügynökségnek adott nyilatkozatában közölte, hogy a beadvány félreértelmezi a vállalat elmúlt évtizedben végzett azon tevékenységét, hogy biztonságosabbá tegye a platformot a tizenévesek számára. A fiatalabb felhasználók kizárásával kapcsolatban a Meta azzal érvelt, hogy az életkor ellenőrzése „összetett iparági kihívás”. Ezzel szemben a Meta elmondta, hogy felhasználói életkorának ellenőrzését az alkalmazás-áruházakra és a szülőkre szeretné hárítani, és azt szeretné, hogy törvény írja elő, hogy az áruházak csak szülői jóváhagyással tehessék elérhetővé ezeket az appokat 16 év alattiaknak.
A The Wall Street Journal azt írja, a Facebook egyik biztonsági vezetője egy 2019-es e-mailben utalt arra a lehetőségre, hogy a fiatalabb felhasználók elleni fellépés a vállalatra nézve negatív pénzügyi következményekkel járhat. Egy évvel később azonban ugyanez a vezető csalódottságának adott hangot amiatt, hogy míg a Facebook üzleti okokból készségesen tanulmányozta a kiskorú felhasználók tevékenységét, addig nem tanúsított ugyanilyen mértékű lelkesedést a fiatalabb gyerekek azonosításának és a platformjairól való eltávolításának módjai iránt.