A legnépszerűbb videómegosztó már egy ideje próbálja átterelni a felhasználóit a YouTube Premium előfizetésre, ám rengetegen tiltakoznak ez ellen, a relatíve alacsony ár tekintetében is. A reklámok ellen sokan hirdetésblokkolókat használtak, ám az elmúlt néhány hétben észrevehettek egy változást: a Google mostantól proaktívan tiltja a reklámblokkolókat – írja a Verge.
Christopher Lawton, a YouTube kommunikációs vezetője megerősítette, hogy a vállalat nemrég globális lépést tett annak érdekében, hogy a felhasználókat rávegye a hirdetések engedélyezésére vagy a YouTube Premiumra történő előfizetésre. Mint mondta, a reklámblokkolók használata sérti a YouTube szolgáltatási feltételeit, és az alkotóknak sem kedvez.
A YouTube-nak egyébként számos ingyenes másolata jelent meg az interneten, és a különböző alkalmazásboltokban mióta a Prémium előfizetési program megkezdődött. Ezek többségét azonban anyacégén keresztül sikerült eltávolíttatni. Néhány viszont még ma is elérhető bizonyos oldalakon. Ezek persze nem kizárt, hogy veszélyt jelentenek a készülékre.