Egyre több elektromos jármű jelenik meg Európában az utakon, amely része annak az európai uniós álláspontnak, hogy az évtized végéig mintegy felére kell csökkenteni az országok kibocsátását. Az akkumulátorral hajtott járművek azonban nemcsak autók és buszok, de már vonatok formájában is megjelentek Európában – írja az Interesting Engineering.
A Hitachi Rail 1,23 milliárd eurós szerződést kötött az olasz vasúti társasággal, a Trenitalia-val, melynek értelmében 135 darab akkumulátoros Masaccio vonatot gyártanak le, hogy bekacsolják azokat az ország vonathálózatába.
A 160 kilométer per órás csúcssebességre tervezett vonatok azokon a területeken, ahol a villamosítás nem megfelelő, dízel- és akkumulátoros üzemre váltanak. Amikor azonban lakott területre érkeznek, a károsanyag-kibocsátás kiküszöbölése érdekében kizárólag akkumulátoros meghajtásra támaszkodnak.
A 300 fő szállítására képes vonatok akkumulátorcsomagja egyelőre csak 15 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, azonban a szakértők az évtized végéig bekövetkező akkumulátorfejlesztések miatt arra számítanak, hogy ez hamarosan 100 kilométerre nőhet. A vonatok különlegessége az is, hogy 93 százalékban újrahasznosított anyagok felhasználásával készülnek.